CILVĒKJAUDA

#36: Ārsts-psihoterapeits, kurš izraksta gribēšanu: Dr. ARTŪRS MIKSONS

May 19, 2020 Laura Dennler - cilvēka jaudas trenere, kas palīdz indivīdiem un profesionālām komandām apgūt iedarbīgākus veidus, kā izmantot pašiem savu jaudu. Season 1 Episode 36
CILVĒKJAUDA
#36: Ārsts-psihoterapeits, kurš izraksta gribēšanu: Dr. ARTŪRS MIKSONS
Chapters
2:32
Ārsta-psihoterapeita Dr.Artūra Miksona mini vizītkarte
5:32
Kas ir lielākie klupšanas akmeņi uzņēmumos, ko visbiežāk vini paši nevēlas atzīt, paralēles ar psihoterapiju
9:08
Kļūdas, ko pieļaujam komunikācijā, kad balstamies uz saviem pieņēmumiem par otru cilvēku
14:02
No kurienes aug kājas dusmām, kā tās korelē ar bailēm un kā izpaužas ķermenī
29:12
"Dusmu pūces” – veselīgu, destruktīvu un pasīvi agresīvu dusmu spektrs
38:37
Svarīgais kolēģis, kas uzvedas kā “skabarga pakaļā” – kā drosmīgi rīkojoties vērst situāciju par labu visā uzņēmumā
50:06
Apgūtā bezpalīdzība – kā pašam sevi pie tās pieķert un palīdzēt sev tikt no tās ārā
57:12
Kā ģimenē tiek likti šķēršļi, lai bērns pieaugot nemācētu saprast, ko viņš patiešām grib
1:03:16
Kādā veidā tikt pie tā, ko tu gribi, nejūtoties par to vainīgam
1:11:08
Piemēri, kā savu sajūtu apspiešana rezultējas fiziskos simptomos un slimībās
1:20:25
Ieteicamā literatūra par emocijām un robežu meklēšanu, kur meklēt palīdzību
1:33:30
Brīdis sev – veids, kā sev to saorganizēt, nejūtot vainas sajūtu
CILVĒKJAUDA
#36: Ārsts-psihoterapeits, kurš izraksta gribēšanu: Dr. ARTŪRS MIKSONS
May 19, 2020 Season 1 Episode 36
Laura Dennler - cilvēka jaudas trenere, kas palīdz indivīdiem un profesionālām komandām apgūt iedarbīgākus veidus, kā izmantot pašiem savu jaudu.

Dr. Artūrs Miksons ir ārsts-psihoterapeits Rīgas Stradiņa universitātes (RSU) Psihosomatiskās medicīnas un psihoterapijas klīnikā. 

Šajā sarunā Dr.Miksons stāsta par to: 

  • kas notiek ar mūsu ķermeni, kad apspiežam emocijas
  • kāpēc ir jāmāk novilkt robežas
  • kad dusmas mums noder un kad ar tām ir jāapietas uzmanīgi; 
  • kāpēc reizēm ir grūti atlaist no darba destruktīvu darbinieku
  • kā cilvēkam ģimenes dzīvē nedarīt sev pāri
  • kāpēc ir cilvēki, kuriem ir grūti saprast, ko viņi grib
  • kāpēc ir svarīgi sev atļaut gribēt, just un domāt, kā pašam patīk

Dr.Miksons ir arī RSU docētājs, kurš ne tikai māca studentus, bet ir pieprasīts lektors uzņēmumos un konferencēs. 

Sarunas noslēgumā ārsts ieteica noderīgas grāmatas, kuru sarakstu atradīsi intervijas lapā šeit: https://ugunsskola.lv/cilvekjauda36/

SARUNAS PIETURPUNKTI JEB NOTES:

  • 0:02:32 Ārsta-psihoterapeita Dr.Artūra Miksona mini vizītkarte
  • 0:05:32 Lielākie klupšanas akmeņi uzņēmumos, ko visbiežāk viņi paši nevēlas atzīt, paralēles ar psihoterapiju
  • 0:09:08 Kļūdas, ko pieļaujam komunikācijā, kad balstāmies uz saviem pieņēmumiem par otru cilvēku
  • 0:14:02 No kurienes aug kājas dusmām, kā tās korelē ar bailēm un kā izpaužas ķermenī
  • 0:29:12 “Dusmu pūces” – veselīgu, destruktīvu un pasīvi agresīvu dusmu spektrs
  • 0:38:37 Svarīgais kolēģis, kas uzvedas kā “skabarga pakaļā” – kā drosmīgi rīkojoties vērst situāciju par labu visā uzņēmumā
  • 0:50:06 Apgūtā bezpalīdzība – kā pašam sevi pie tās pieķert un palīdzēt sev tikt no tās ārā
  • 0:57:12 Kā ģimenē tiek likti šķēršļi, lai bērns pieaugot nemācētu saprast, ko viņš patiešām grib
  • 1:03:16 Kādā veidā tikt pie tā, ko tu gribi, nejūtoties par to vainīgam
  • 1:11:08 Piemēri, kā savu sajūtu apspiešana rezultējas fiziskos simptomos un slimībās
  • 1:20:25 Ieteicamā literatūra par emocijām un robežu meklēšanu, kur meklēt palīdzību
  • 1:33:30 Brīdis sev – veids, kā sev to saorganizēt, nejūtot vainas sajūtu
Show Notes Chapter Markers

Dr. Artūrs Miksons ir ārsts-psihoterapeits Rīgas Stradiņa universitātes (RSU) Psihosomatiskās medicīnas un psihoterapijas klīnikā. 

Šajā sarunā Dr.Miksons stāsta par to: 

  • kas notiek ar mūsu ķermeni, kad apspiežam emocijas
  • kāpēc ir jāmāk novilkt robežas
  • kad dusmas mums noder un kad ar tām ir jāapietas uzmanīgi; 
  • kāpēc reizēm ir grūti atlaist no darba destruktīvu darbinieku
  • kā cilvēkam ģimenes dzīvē nedarīt sev pāri
  • kāpēc ir cilvēki, kuriem ir grūti saprast, ko viņi grib
  • kāpēc ir svarīgi sev atļaut gribēt, just un domāt, kā pašam patīk

Dr.Miksons ir arī RSU docētājs, kurš ne tikai māca studentus, bet ir pieprasīts lektors uzņēmumos un konferencēs. 

Sarunas noslēgumā ārsts ieteica noderīgas grāmatas, kuru sarakstu atradīsi intervijas lapā šeit: https://ugunsskola.lv/cilvekjauda36/

SARUNAS PIETURPUNKTI JEB NOTES:

  • 0:02:32 Ārsta-psihoterapeita Dr.Artūra Miksona mini vizītkarte
  • 0:05:32 Lielākie klupšanas akmeņi uzņēmumos, ko visbiežāk viņi paši nevēlas atzīt, paralēles ar psihoterapiju
  • 0:09:08 Kļūdas, ko pieļaujam komunikācijā, kad balstāmies uz saviem pieņēmumiem par otru cilvēku
  • 0:14:02 No kurienes aug kājas dusmām, kā tās korelē ar bailēm un kā izpaužas ķermenī
  • 0:29:12 “Dusmu pūces” – veselīgu, destruktīvu un pasīvi agresīvu dusmu spektrs
  • 0:38:37 Svarīgais kolēģis, kas uzvedas kā “skabarga pakaļā” – kā drosmīgi rīkojoties vērst situāciju par labu visā uzņēmumā
  • 0:50:06 Apgūtā bezpalīdzība – kā pašam sevi pie tās pieķert un palīdzēt sev tikt no tās ārā
  • 0:57:12 Kā ģimenē tiek likti šķēršļi, lai bērns pieaugot nemācētu saprast, ko viņš patiešām grib
  • 1:03:16 Kādā veidā tikt pie tā, ko tu gribi, nejūtoties par to vainīgam
  • 1:11:08 Piemēri, kā savu sajūtu apspiešana rezultējas fiziskos simptomos un slimībās
  • 1:20:25 Ieteicamā literatūra par emocijām un robežu meklēšanu, kur meklēt palīdzību
  • 1:33:30 Brīdis sev – veids, kā sev to saorganizēt, nejūtot vainas sajūtu
Ārsta-psihoterapeita Dr.Artūra Miksona mini vizītkarte
Kas ir lielākie klupšanas akmeņi uzņēmumos, ko visbiežāk vini paši nevēlas atzīt, paralēles ar psihoterapiju
Kļūdas, ko pieļaujam komunikācijā, kad balstamies uz saviem pieņēmumiem par otru cilvēku
No kurienes aug kājas dusmām, kā tās korelē ar bailēm un kā izpaužas ķermenī
"Dusmu pūces” – veselīgu, destruktīvu un pasīvi agresīvu dusmu spektrs
Svarīgais kolēģis, kas uzvedas kā “skabarga pakaļā” – kā drosmīgi rīkojoties vērst situāciju par labu visā uzņēmumā
Apgūtā bezpalīdzība – kā pašam sevi pie tās pieķert un palīdzēt sev tikt no tās ārā
Kā ģimenē tiek likti šķēršļi, lai bērns pieaugot nemācētu saprast, ko viņš patiešām grib
Kādā veidā tikt pie tā, ko tu gribi, nejūtoties par to vainīgam
Piemēri, kā savu sajūtu apspiešana rezultējas fiziskos simptomos un slimībās
Ieteicamā literatūra par emocijām un robežu meklēšanu, kur meklēt palīdzību
Brīdis sev – veids, kā sev to saorganizēt, nejūtot vainas sajūtu