CILVĒKJAUDA

#55 Kas jāzina par pašvērtējumu, lai dzīvē vairāk iespēju un izdošanās: KBT speciāliste AGNESE ORUPE

December 07, 2020 Laura Dennler - cilvēka jaudas trenere, kas palīdz indivīdiem un profesionālām komandām apgūt iedarbīgākus veidus, kā izmantot pašiem savu jaudu. Episode 55
CILVĒKJAUDA
#55 Kas jāzina par pašvērtējumu, lai dzīvē vairāk iespēju un izdošanās: KBT speciāliste AGNESE ORUPE
Chapters
3:21
Ko sevī ietver vārdi pašvērtējums un pašapziņa
6:37
Iemesli zemam pašvērtējumam
11:08
Kas rada sajūtu, ka netiek realizēts savs potenciāls
14:07
Kāpēc nav izdevīgi lasīt citu domas un tulkot bezvārdu komunikāciju
24:56
Kas traucē paust savas vajadzības un klātesošā vainas sajūta
35:14
Kā mūsu pašvērtējumu ietekmē zaudējums un ieteikumi, kas šādā situācijā varētu palīdzēt
46:45
Kā kompetences izjūta var palīdzēt celt pašvērtējumu un kā kompetenci vislabāk attīstīt
50:09
Cik būtiska ir piederības sajūta un kā mūsu domāšana liek šķēršļus, lai savu atbalsta grupu iegūtu
55:10
00:55:10 Netaisnīga sevis salīdzināšana – kā tā ietekmē mūsu pašvērtējumu un ieteikumi, kas var palīdzēt adekvātai sevis novērtēšanai
1:11:03
Kā reizēs, kad ir izgāšanās sajūta, noturēt savu pašvērtējumu
1:13:25
Pašvērtējums un mūsu identitāte jeb dažādās lomas dzīvē
1:18:18
01:18:18 Pieci vitamīni, kas palīdz uzturēt dzīves kvalitāti. jeb mūsu pamatvajadzības
1:23:42
Kā mūsu dzīves kvalitāti ietekmē robežu novilkšana vai gluži otrādi - robežu trūkums
1:35:52
Vīrieša pašvērtējums un vēsturiskais konteksts – kāpēc ir būtiski to ņemt vērā
1:41:14
Pagātnes rēgi – kas tie ir un ko ar tiem darīt
1:50:56
Ko darīt, ja pašvērtējumu ietekmējusi traumatiska pieredze
CILVĒKJAUDA
#55 Kas jāzina par pašvērtējumu, lai dzīvē vairāk iespēju un izdošanās: KBT speciāliste AGNESE ORUPE
Dec 07, 2020 Episode 55
Laura Dennler - cilvēka jaudas trenere, kas palīdz indivīdiem un profesionālām komandām apgūt iedarbīgākus veidus, kā izmantot pašiem savu jaudu.

No pieredzes zinu, ka pārliecība par sevi un veselīgs pašvērtējums ir atslēgas uz daudziem rezultātiem - piemēram, labāku atalgojumu, lielāku cieņu no citiem, jaunu iespēju iegūšanu u.c. Tāpēc šajā sarunā jautāju:
- Kā cilvēks, kurš grib dzīvē sasniegt ko vairāk vai justies par sevi brīvāk, var stiprināt savu pašapziņu jeb pārliecību par sevi?
- Kā justies labi par to, kas esi, un nekautrēties par to, kas tev vajadzīgs?
- Kā neļauties provokācijām, kad vainas sajūta vai kauns par izgāšanos traucē rūpēties par sevi vai atteikties no tā, kas tev prasmīgi uzspiests?

Un Agnese Orupe, kognitīvi biheiviorālās terapijas (KBT) speciāliste, šajā sarunā parāda visdažādākās iespējas, kā cilvēki var celt savu pašapziņu un prasmīgāk rūpēties par savām vajadzībām. Ļoti vērtīgs ir viņas skaidrojums par pieciem "vitamīniem, kas palīdz uzturēt dzīves kvalitāti jeb mūsu pamatvajadzības.

Šī ir mana trešā saruna ar Agnesi. Pirmā bija par KBT pieeju problēmu risināšanā.
Bet otrā - par prasmi palīdzēt sev, kad dusmas un nesavaldība kļūst traucējošas.

Iesaku izpētīt Agneses ieteiktos informācijas avotus šeit, jo tie noderēs ceļā uz veselīgāku attieksmi pret sevi un savu vērtību.

Šīs sarunas pieturpunkti ar laika norādēm:
00:03:21 Ko sevī ietver vārdi pašvērtējums un pašapziņa
00:06:37 Iemesli zemam pašvērtējumam
00:11:08 Kas rada sajūtu, ka netiek realizēts savs potenciāls
00:14:07 Kāpēc nav izdevīgi lasīt citu domas un tulkot bezvārdu komunikāciju
00:24:56 Kas traucē paust savas vajadzības un klātesošā vainas sajūta
00:35:14 Kā mūsu pašvērtējumu ietekmē zaudējums un ieteikumi, kas šādā situācijā varētu palīdzēt
00:50:09 Cik būtiska ir piederības sajūta un kā mūsu domāšana liek šķēršļus, lai savu atbalsta grupu iegūtu
00:46:45 Kā kompetences izjūta var palīdzēt celt pašvērtējumu un kā kompetenci vislabāk attīstīt
00:55:10 Netaisnīga sevis salīdzināšana – kā tā ietekmē mūsu pašvērtējumu un ieteikumi, kas var palīdzēt adekvātai sevis novērtēšanai
01:11:03 Kā reizēs, kad ir izgāšanās sajūta, noturēt savu pašvērtējumu
01:13:25 Pašvērtējums un mūsu identitāte jeb dažādās lomas dzīvē
01:18:18 Pieci vitamīni, kas palīdz uzturēt dzīves kvalitāti jeb mūsu pamatvajadzības
01:23:42 Kā mūsu dzīves kvalitāti ietekmē robežu novilkšana vai gluži otrādi robežu trūkums
01:35:52 Vīrieša pašvērtējums un vēsturiskais konteksts – kāpēc ir būtiski to ņemt vērā
01:41:14 Pagātnes rēgi – kas tie ir un ko ar tiem darīt
01:50:56 Ko darīt, ja pašvērtējumu ietekmējusi traumatiska pieredze

Show Notes Chapter Markers

No pieredzes zinu, ka pārliecība par sevi un veselīgs pašvērtējums ir atslēgas uz daudziem rezultātiem - piemēram, labāku atalgojumu, lielāku cieņu no citiem, jaunu iespēju iegūšanu u.c. Tāpēc šajā sarunā jautāju:
- Kā cilvēks, kurš grib dzīvē sasniegt ko vairāk vai justies par sevi brīvāk, var stiprināt savu pašapziņu jeb pārliecību par sevi?
- Kā justies labi par to, kas esi, un nekautrēties par to, kas tev vajadzīgs?
- Kā neļauties provokācijām, kad vainas sajūta vai kauns par izgāšanos traucē rūpēties par sevi vai atteikties no tā, kas tev prasmīgi uzspiests?

Un Agnese Orupe, kognitīvi biheiviorālās terapijas (KBT) speciāliste, šajā sarunā parāda visdažādākās iespējas, kā cilvēki var celt savu pašapziņu un prasmīgāk rūpēties par savām vajadzībām. Ļoti vērtīgs ir viņas skaidrojums par pieciem "vitamīniem, kas palīdz uzturēt dzīves kvalitāti jeb mūsu pamatvajadzības.

Šī ir mana trešā saruna ar Agnesi. Pirmā bija par KBT pieeju problēmu risināšanā.
Bet otrā - par prasmi palīdzēt sev, kad dusmas un nesavaldība kļūst traucējošas.

Iesaku izpētīt Agneses ieteiktos informācijas avotus šeit, jo tie noderēs ceļā uz veselīgāku attieksmi pret sevi un savu vērtību.

Šīs sarunas pieturpunkti ar laika norādēm:
00:03:21 Ko sevī ietver vārdi pašvērtējums un pašapziņa
00:06:37 Iemesli zemam pašvērtējumam
00:11:08 Kas rada sajūtu, ka netiek realizēts savs potenciāls
00:14:07 Kāpēc nav izdevīgi lasīt citu domas un tulkot bezvārdu komunikāciju
00:24:56 Kas traucē paust savas vajadzības un klātesošā vainas sajūta
00:35:14 Kā mūsu pašvērtējumu ietekmē zaudējums un ieteikumi, kas šādā situācijā varētu palīdzēt
00:50:09 Cik būtiska ir piederības sajūta un kā mūsu domāšana liek šķēršļus, lai savu atbalsta grupu iegūtu
00:46:45 Kā kompetences izjūta var palīdzēt celt pašvērtējumu un kā kompetenci vislabāk attīstīt
00:55:10 Netaisnīga sevis salīdzināšana – kā tā ietekmē mūsu pašvērtējumu un ieteikumi, kas var palīdzēt adekvātai sevis novērtēšanai
01:11:03 Kā reizēs, kad ir izgāšanās sajūta, noturēt savu pašvērtējumu
01:13:25 Pašvērtējums un mūsu identitāte jeb dažādās lomas dzīvē
01:18:18 Pieci vitamīni, kas palīdz uzturēt dzīves kvalitāti jeb mūsu pamatvajadzības
01:23:42 Kā mūsu dzīves kvalitāti ietekmē robežu novilkšana vai gluži otrādi robežu trūkums
01:35:52 Vīrieša pašvērtējums un vēsturiskais konteksts – kāpēc ir būtiski to ņemt vērā
01:41:14 Pagātnes rēgi – kas tie ir un ko ar tiem darīt
01:50:56 Ko darīt, ja pašvērtējumu ietekmējusi traumatiska pieredze

Ko sevī ietver vārdi pašvērtējums un pašapziņa
Iemesli zemam pašvērtējumam
Kas rada sajūtu, ka netiek realizēts savs potenciāls
Kāpēc nav izdevīgi lasīt citu domas un tulkot bezvārdu komunikāciju
Kas traucē paust savas vajadzības un klātesošā vainas sajūta
Kā mūsu pašvērtējumu ietekmē zaudējums un ieteikumi, kas šādā situācijā varētu palīdzēt
Kā kompetences izjūta var palīdzēt celt pašvērtējumu un kā kompetenci vislabāk attīstīt
Cik būtiska ir piederības sajūta un kā mūsu domāšana liek šķēršļus, lai savu atbalsta grupu iegūtu
00:55:10 Netaisnīga sevis salīdzināšana – kā tā ietekmē mūsu pašvērtējumu un ieteikumi, kas var palīdzēt adekvātai sevis novērtēšanai
Kā reizēs, kad ir izgāšanās sajūta, noturēt savu pašvērtējumu
Pašvērtējums un mūsu identitāte jeb dažādās lomas dzīvē
01:18:18 Pieci vitamīni, kas palīdz uzturēt dzīves kvalitāti. jeb mūsu pamatvajadzības
Kā mūsu dzīves kvalitāti ietekmē robežu novilkšana vai gluži otrādi - robežu trūkums
Vīrieša pašvērtējums un vēsturiskais konteksts – kāpēc ir būtiski to ņemt vērā
Pagātnes rēgi – kas tie ir un ko ar tiem darīt
Ko darīt, ja pašvērtējumu ietekmējusi traumatiska pieredze